top of page
  • ד"ר מעיין סרי

מעגל השליטה- ואיך לקפל כביסה יכול לעזור לנו לחזור להתמקד במה שבשליטתנו ולשחרר את מה שלא

ד"ר סוס גילה לנו ש"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים"

אבל כשאי אפשר לצאת זו הזדמנות לגלות שכשנוכחים באופן מלא גם מגיעים למקומות נפלאים

לא מזמן, אבל במה שמרגיש כרגע כאילו התרחש בחיים אחרים, בעידן בו הקורונה הייתה עדיין רק בירה (גילוי נאות הבירה האהובה עלי) החלטתי לתרגל מיינדפולנס בזמן קיפול ערמות הכביסה שגדשו את מיטתי.

מה אני אגיד לכם? אין לתאר עד כמה החוויה של קיפול כביסה היא שונה כשאנחנו בנוכחות מלאה וכל תשומת הלב מופנית לחושים: היופי והעושר של הצבעים השונים, הטקסטורות השונות של כל בגד והמגע שלו בעור כף ידי, ניחוח הכביסה הנקייה, משב הרוח בניעור החולצה לפני הקיפול. את האמת אני קצת מתביישת לומר אבל כמעט עלו לי דמעות בעיניים מעד כמה החוויה הפכה לחדשה, מעוררת השתאות, ומפעימה. פתאום הצטערתי על מאות הפעמים שקיפלתי כביסה תוך שאני בכלל לא שם, אלא איפשהו משוטטת בראשי במחשבות חסרות תוחלת..

אז עכשיו כשהרבה כל כך מרגיש לא בשליטתנו והמוח הדאגן שלנו לבטח לוקח אותנו להתמקד בזה יותר מידי, מציעה לכם כל יום לפחות לרגע קצר כשאתם עושים פעולה יום יומית משעממת נסו לעשות אותה כשאתם בנוכחות והתמקדות מלאה לחוויה החושית שלכם כרגע. זה לקחת את החושים שלכם ולהגביר להם את הווליום. כשהווליום של החושים עולה תחושת החיות שלנו מרקיעה שחקים! וכשהווליום של החושים עולה הווליום של הדאגות והטרדות והעיסוק במה שמחוץ למעגל השליטה שלנו יורד! לפחות לרגע.

אז יאללה אתם עוד כאן? רוצו אל סל הכביסה, או לכלים בכיור או לסלט שמחכה שתחתכו אותו - רק שהפעם עם לאהוב כל עגבנייה באופן שאייל שני יחוויר לעומתו. תיקחו את הזמן להתבונן ולשים לב לכמה גוונים שונים של אדום אולי יש בה, לכמה ירוקים העלים הקטנים שעליה, תרגישו איזו טקסטורה יש לה, תריחו אותה ואז תחצו אותה ותבחנו את הדפוס שיוצרים הגרעינים הקטנים ואיזה צבע יש להם ותריחו שוב, תטעמו חתיכה קטנה תשאירו אותה על הלשון ושימו לב לעושר של הטעמים, תבחרו גרעין אחד קטן ותתמקדו בו איזה צורה יש לו, איזה צבע..

בקיצור הבנתם. אל תתביישו לעשות עם עגבנייה, או עם העציץ במטבח, או עם הג'ינס של המתבגר שאתם מקפלים עכשיו דברים שאולי מעולם לא עשיתם כמו ללטף אותם ולהסתכל עליהם בעיניים משתאות, סקרניות ואוהבות...ואני מקווה שתופתעו לגלות שלא צריך לצאת לשום מקום כדי להגיע לעולמות נפלאים – יש עולמות מופלאים ועושר חוויתי מטורף שרק מחכה להתגלות בכל רגע נתון.

ורק תזכורת קטנה לשטוף ידיים לפני ואחרי כל המישוש הזה.. J


37 צפיות0 תגובות
bottom of page